Η πρώτη συμπαράσταση από έναν ξένο

grace.jpg

 

Καθόμουν στο MIRC και στο room Gayhellas με το nickname Petheno και περίμενα κάποιον να μου μιλήσει.

 

Τι να μου πεί? Δεν  ξέρω. Μάλλον εγώ ήθελα να μιλήσω σε κάποιον και να του πώ ότι πεθαίνω από AIDS, παρόλο που μου έχουν πει ότι πλέον δεν πεθαίνεις από αυτό.

 

Ξαφνικά κάποιος μου μιλάει.

 

Μου λέει «γεια σου, να σε ρωτήσω από τι πεθαίνεις?»

 

Και του απαντώ, «γεια σου, πεθαίνω από AIDS

 

Μου λέει «πότε έμαθες ότι είσαι οροθετικός?»

 

Του λέω «100% το έμαθα σήμερα.»

 

Μου ρώτησε «πήγες σε νοσοκομείο για να αρχίσουν να σε παρακολουθούν?»

 

Του λέω «ναι, σήμερα.»

 

Μου λέει και «πώς είσαι ψυχολογικά?»

 

Του απαντώ «Δεν ξέρω, μου έχουν πει κάποια πράγματα για αυτό αλλά όλα αυτά έχουν έρθει σε αντιπαράθεση με όλα αυτά που έχω δεί σε ταινίες και από αυτά που έχω διαβάσει σε κάποια site στο internet

 

Και μου λέει «Είμαι και εγώ οροθετικός, πολλά χρόνια τώρα, είμαι οροθετικός εδώ και 14 χρόνια. Θέλω να σου πω κάποια πράγματα για το HIV με βάση όσα έχω ζήσει εγώ έως τώρα, αν εσύ θέλεις φυσικά.»

 

Και αμέσως ένιωσα σαν ένα μικρό παιδί που είδε τον Άγιο Βασίλη. Ένας οροθετικός μου μιλάει, ένα άτομο που για 14 χρόνια ζεί με αυτό, ένας «άρρωστος» για μένα όπως πλέον είμαι και εγώ θα μου πεί πώς είναι να ζείς με αυτό.

 

Του λέω «Ναι σε παρακαλώ πές μου ότι μπορείς για αυτό. Αλλά δεν θέλω να μου κρύψεις τίποτα, δεν θέλω να μου κρύψεις την σκληρή αλήθεια όπου υπάρχει. Θέλω να ξέρω τι αντιμετωπίζω.»

 

Και μου λέει «Εννοείτε».

hope.jpg

«Λοιπόν, το πρώτο που θέλω να ξέρεις είναι ότι δεν πρόκειται να πεθάνεις από αυτό, το θέμα θανάτου από τον ιό HIV έχει πλέον σταματήσει να υπάρχει, τα φάρμακα έχουν προχωρήσει πολύ. Αν ήταν να πεθαίνεις από τον ιό, εγώ θα ήμουν νεκρός αυτήν την στιγμή.

Εγώ είμαι που λές 14 χρόνια οροθετικός, δεν παίρνω πλέον φάρμακα, με παρακολουθεί η γιατρός μου κανονικά κάθε 3 μήνες. Είμαι πολύ υγιείς για την ηλικία μου, είμαι 46 χρόνων.

 

Παλιά υπήρχαν θάνατοι από τα φάρμακα και πολύ σπάνια απο τον ιό.

 

Τα φάρμακα ήταν πολύ τοξικά τότε, τώρα δεν είναι τόσο, με αποτέλεσμα να πεθαίνει ο κόσμος, εγώ έχω χάσει δύο φίλους μου από τον ιό.

 

Παλιά και οι γιατροί δεν ήξεραν πολλά για τον ιό, ούτε για τα φάρμακα, και ο κόσμος δεν έκανε συχνά το τέστ ώστε να διαγνώσει νωρίς τον ιό, συνήθως έφθαναν σε σημείο να βγαίνουν τα συμπτώματα ώστε να πηγαίνουν στον γιατρό και τότε αυτό ήταν ήδη πολύ αργά γιατί τα φάρμακα ήταν ακόμα πολύ τοξικά και αυτό έκανε τον οργανισμό να λυγίζει αφού ήταν ήδη καταπονημένος, με αποτέλεσμα πολλοί να πεθαίνουν.

 

Εγώ το έμαθα νωρίς γιατί έκανα συχνά τέστ και έτσι με υγιεινή ζωή κατάφερα να μην αφήσω τα φάρμακα να μου κάνουν μεγάλη ζημιά με την τοξικότητά τους.

 

Είναι 4 χρόνια που έχω σταματήσει τα φάρμακα, μου τα σταμάτησε η γιατρός μου διότι πλέον το ιικό μου φορτίο είναι για πολλά χρόνια μη ανιχνεύσιμο και τα CD4 μου στα 880 σταθερό εδώ και χρόνια.

 

Φυσικά συνεχίζω να παρακολουθούμε ανά 3 μήνες για να δούμε πώς τα πάω.

 

Κάνω σεξ κανονικά αλλα μόνο με προφυλακτικό, το ότι έχω μη ανιχνεύσιμο ιικό φορτίο δεν σημαίνει ότι δεν έχω μέσα μου τον ιό, σημαίνει απλά ότι είναι σε πάρα πολύ μικρό βαθμό και δύσκολα μπορώ να τον μεταδώσω αλλά ακόμα υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης.

 

Πλέον με τα φάρμακα σου δίνουν πολλά χρόνια καλής ζωής, που αυτό σημαίνει ότι αφού τα φάρμακα βελτιώνονται κάθε χρονιά, εσύ που τώρα έγινες οροθετικός και με τα φάρμακα να είναι σε αυτό το επίπεδο σημαίνει ότι κάθε φορά θα βελτιώνονται και θα έχεις ακόμα καλύτερη ζωή.

 

Ο ιός του HIV δεν θεωρείτε πλέον θανατηφόρος και επικίνδυνος, θεωρείτε χρόνια ασθένεια.

 

Και καλύτερα να είσαι οροθετικός που δεν πρόκειται να πεθάνεις  από αυτό παρά να έχεις καρκίνο ή κάτι άλλο επίσης θανατηφόρο.

 

Το μόνο άσχημο στον HIV είναι το ότι είναι κολλητικό.

 

Τώρα το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να έχεις μία υγιεινή ζωή, να τρέφεσαι καλά, να μην κουράζεσαι πολύ, να κοιμάσαι αρκετά και να ξεκουράζεσαι, αν μπορείς να γυμνάζεσαι. Να χαίρεσαι την ζωή σου, να κάνεις σέξ, να κάνεις σχέση. Να κάνεις γενικά ότι έκανες μέχρι τώρα στην ζωή σου αλλα πιο υγιεινά και να προσέχεις να μην κολλήσεις καμία αρρώστια από τους άλλους πρώτα εσύ και μετά ο εσύ τον άλλο.»

 

Με ρώτησε «πόσα CD4 και πόσο ιικο φορτίο έχω?»

 

Του λέω «480 CD4 και 30.000 ιικό φορτίο.»

 

Μου λέει «Έλα ρε? Μια χαρά είσαι, δεν πρόκειται να σου δώσουν φάρμακα ακόμα, αν δεν φθάσουν τα CD4 σου κάτω από 250 δεν πρόκειται να σου δώσουν φάρμακα. Και εσύ έχεις πολλά ακόμα, μπορεί τα 480 να είναι κοντά στον δικό σου φυσικό αριθμό CD4. μην φοβάσαι για φάρμακα. Η γιατρός σου τι σου είπε για αυτά?»

 

Του λέω «Μου είπε ότι δεν θα πάρω ακόμα, αυτό που μου είπες και εσύ, ότι είναι νωρίς ακόμα, είμαι μια χαρά.»

hope_flower_stake01.jpg

Όλα αυτά που διάβαζα χωρίς να το καταλάβω με είχαν ήδη ηρεμίσει. Ήταν σαν να είχα τον θεό μπροστά μου, εγώ ήμουν ο Αδάμ και μου έλεγε πως θα ζήσω σε αυτό που αποκαλούμε ζωή με HIV.

Τον ρώτησα αν όλα αυτά που μου έλεγε ήταν λόγια συμπαράστασης και όχι αληθινά απλά και μόνο για να με κάνει να αισθανθώ καλά.

 

Μου είπε ότι αυτά που μου είπε ήταν η αλήθεια.

 

Χάρηκα με αυτά που άκουσα. Αλλάξαμε msn και είπαμε ότι θα ξαναμιλήσουμε, μου είπε ότι θέλω να ρωτήσω να τον ρωτήσω χωρίς να φοβάμαι,

 

Τον ευχαρίστησα και έκλεισα τον internet ακόμα πιο ήρεμος από πρίν.

 

Δεν θα σταμάταγα όμως στο να μιλήσω και με άλλους οροθετικούς ώστε να επιβεβαιώσω αυτά που σιγά σιγά μάθαινα και να βεβαιωθώ ότι δεν θα πεθάνω (τουλάχιστον όχι άμεσα).  

Αναρτήθηκε στις My HIV life. Ετικέτες: . 12 Σχόλια »

12 Σχόλια to “Η πρώτη συμπαράσταση από έναν ξένο”

  1. Equilibrium Says:

    Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες που παραθέτεις. Θα περιμένω την συνέχεια εναγωνίως. Να’σαι καλά και κυρίως δυνατός!

  2. spartacus Says:

    pragmatika zileuw pou eixes kapoion gia na miliseis egw meta apo 3 mines anoixa to stoma mou den mporousa na milisw, gia ena mina den bgika apo to krebati mou.na’sai kala.

  3. deodonus Says:

    Πραγματικά πάρα πολύ ωραία κείμενα, με πάρα πολλές πληροφορίες και πραγματικό στίριγμα… Keep on writing!

  4. π[αvλos] Says:

    eyxaristw pou grafeis kai moirazese thn zwh sou me emas.
    na eisai panta kala. π[αvλos]

  5. lucrtitia Says:

    polu kali skepsi i oli selida,mpravo,sou euxomai polu kouragio
    apla mia erwtisi,an anakalipseis oti exeis HIV kai den thes na to mathei kaneis alla prpei na kaneis kati me ta farmaka,einai akriva?ta plirwneis esu o idios?ti akrivws simvainei se autin tin periptwsi..tha hmoun upoxrei an apantousate…

  6. lifewithiv Says:

    ta farmaka einai dorean.

    otan sou anakinonoun oti eisai HIV+ tote sou lene an prepei na xekinisis ta farmaka h an oxi akoma.

    otan erthei o keros na xekinisis ta farmaka, tote prepei na pigenis mia fora sto nosokomio pou parakolouthise gia na sta dinoun.

    oti allo thes rota

  7. lucrtitia Says:

    euxaritsw pragmatika para polu!

  8. kwstantinos Says:

    geia se olous thelw merikes plirofories katarxas dn exw kanei to test gt fovame ti tha dixei ,eixa ena atixima espase to profilaktiko kai ekspermatosa,, alla apo to peos mou den etrexe aima wste na anoixoun pyles eisodou gia ton hiv alla pote dn xereis.. efxomai to parapanw keimeno <> na einai alithia mou edwse elpides oti an vgw orthothetikos tha exw mia fisiologikh zwh me ta nea farmaka kai tin iatrikh na exelisete,
    erwtimata:
    1)ta farmaka ean einai dwrean ?

    2)posa farmaka (xapia) preph na perneis tin hmera?

    3)poso xronia zoun oi orthothetikoi sto peripou ? (sygnwmi gia auto to erwtima einai sklhro alla eimai apelpismenos kai thelw na xerw oloi tin sklhrh alithia )

    4)tis parenergeies apo ta farmaka alla kai apo to aids kai genika tin poiotita zwhs

    ta sympomata mou einai :apo tin 3hmera ews tin 10hmera eixa oxi akrivos diaria alla elafros pio lefka ta koprana mou
    apo tin 4hmera ews tin 11hmera eixa tsouximata sto peos kai ponous stous orxeis kai ypervolika elafrys ponokefalos poly elafrys to tonizw
    apo tin 13hmera ews tin 22hmera paratirisa ponolemo ,xero lemo kai elafros kokinismeno episeis mixes kai fternisma kai opws kai parapanw ypervolika elafrys ponokefalos poly elafrys to tonizw kai araione sigasiga
    apo tin 38hmera ews 49hmera emfanistikan xana ta tsouximata
    apo tin59hmera ews 61hmera poli entono ponokaifalo kai pireto
    apo tin 74hmera ews tin 75hmera pali poly entono ponokefalo kai pyreto
    apo tin 90 hmera ews tin 99 hmera emfanizonta pali ta tsouximata sto peos…………………………

    genika stin periptosei mou epikratouse mia genikh kakouxia kai opws diavasa sto internet tetoia simpomata dn einai mono symptomata tou hiv alla kai se alla sexoualika metadidomena nosimata .me tin diafora oti egw eixa kai tsouximata sto peos pou ta tsouximata dn einai simpwmata tou hiv alla allwn sexoualikwn metadidomenwn nosimatwn ean kanw lathos diorthosteme kai parakalw apantiste sta erwtimata mou efxaristw ek twn proterwn tha sas eimai evgnomwn !!!!!!!!!!!!!

  9. Claudia Says:

    Κι εγω φοβάμαι οτι εχω aids. Το φοβάμαι οτι το εχω κολλήσει απο το 2013,αλλα φοβάμαι να παω να κοιταχτώ….διότι σκέφτομαι οτι αν βγει θετικό ; μετα τι; θα μπορέσω να το κρατήσω κρυφό απο την οικογένεια μου ;
    Τα φάρμακα… Τα φάρμακα για κάποιον που είναι ασφαλισμένος στο ΙΚΑ πως δίνονται ;
    Μπορείτε να μου πείτε επίσης οτι μπορώ να αλλάξω ασφάλεια κι να παω στην πρόνοια…. αλλά κι τα φαρμακεία των νοσοκομείων έχουν ελλείψεις… Οπότε ; οπότε ποιο το όφελος να μάθω οτι εχω Hiv/Aids και να μην μπορεσω να το αντιμετωπισω ;
    Και φοβάμαι οτι εχω aids διότι βλέπω κάποια συμπτώματα… Διότι 3μηνες μετά την επαφή πρήστηκαν 2αδενες στην γάμπα…. Και εν τω μεταξύ εχει πρηστεί και ο θυρεοειδής μου (πολυοζωδη βρογχοκηλη),στο μπράτσο πάλι πέταξα ενα εξογκωματακι (αδενακι ),ενα αδενακι στο «καλαμι»,πονόλαιμο και κατά καιρούς με πιάνει τσούξιμο στον λαιμό…. Κι έβλεπα κι άσπρο την σκληρή υπερωα μου… Το πάνω μερος δηλ του στοματος.

    Ο θυμός τελικά είναι οτι χειρότερο…Μακρυά απο one night stand. Διότι για να εκδικηθώ τον φίλο μου επειδή κατάλαβα οτι πήγε με άλλη, πήγα κι εγώ με έναν συνάδελφο του(χωρις να γνωρίζονται βέβαια ).
    Αλλά θα μου πείτε βέβαια οτι μπορεί να με κόλλησε κι ο φίλος μου…..

  10. Claudia Says:

    Α…. Κι όσο για το στόμα μου που είπα ο παθολογος /οδοντίατρος /ωρλ το βλέπανε φυσιολογικό…. Μονο ενας άλλος οδοντίατρος /στοματολογος είπε οτι διακρινει όντως κάποια υπερκερατωση. Ο παθολόγος μετά ειπε βλακείες… Στο στόμα δεν υπάρχει κερατινη. Αλλά εγω διέκρινα ενα πολυ πολυ ελαφρυ ασπρο…. Τώρα δεν ξέρω σε τι κατάσταση είναι…. Ούτε που κοιτάω το πανω μερος….. Αλλά λογικά άμα ήταν σε χαλια κατάσταση θα το βλεπα. Θα κανε μπαμ.

    Απο την μια λέω να πάω να κάνω τελικά το τεστ…. Από την άλλη όμως υπάρχει ο φόβος και οι ατυχίες της ζωής (ανεργία, γκρινιες στην οικογένεια ) με κάνουν να λέω «Δεν βαριέσαι ; όλοι κάποια στιγμή θα πεθάνουμε…. Ας πάω μια ώρα αρχύτερα…. Θα βρω (ας ελπίζω )την ηρεμία που δεν βρηκα στη γη….

  11. Vassilis Says:

    Αγαπητή Claudia,
    μόλις τώρα διάβασα το σχόλιό σου και εύχομαι να έχεις ήδη κάνει την εξέταση. Εάν όχι, θα ήθελα να σου παραθέσω κάποιους -από τους πολλούς- σημαντικούς λόγους για τους οποίους θα έπρεπε. Δεν θα κάνω καμιά μνεία στο ηθικό μέρος, διότι δεν θα ήθελα να παρεξηγηθώ ότι παριστάνω τον ηθικολόγο/ηθικοπλάστη, φιλόσοφο κ.ά.. Εξάλλου, ό,τι στον δικό μου ηθικό κώδικα εμπίπτει ως ορθό, στον δικό σου μπορεί να είναι λάθος, ή και αντιστρόφως.
    Εκείνο, όμως, για το οποίο είμαι σίγουρος και νιώθω ότι οφείλω να διαβεβαιώσω οποιονδήποτε και οποιαδήποτε αμφιβάλλει είναι ότι η ζωή δεν τελειώνει με τον HIV.
    Στο σημείο αυτό, πρέπει να αναφέρω ότι μιλώ εκ πείρας, δεν είμαι «άνετος» επειδή βρίσκομαι «έξω από τον χορό». Χορεύω καθημερινά, κοπιαστικά, αλλά και με πείσμα. Το 2004 είχα μια σχέση -κατά τα άλλα φυσιολογική- με μια κοπέλα οροθετική. Αρχικώς, δεν το γνωρίζαμε. Στη συνέχεια, ωστόσο, εγώ ήμουν 99,9% βέβαιος, αφού, εξαιτίας της πρωτολοιμόξεως, νοσηλεύθηκα για αρκετές ημέρες και σε άσχημη κατάσταση. Όταν της το είπα, εκείνη, όπως κι εσύ, έτρεμε μόνον στην ιδέα και αρνούνταν να εξετασθεί. Εν τέλει, μετά από πολλές συζητήσεις , την έπεισα να έλθει στη γιατρό μου, η οποία και διέγνωσε την οροθετικότητά της. Ποτέ δεν έχω μετανιώσει για την πίεση που της άσκησα, γιατί η εξέταση έδειξε ότι είχε μόλις 21 CD4, που σημαίνει ότι και ένα απλό κρύωμα θα μπορούσε να την βάλει σε σοβαρές περιπέτειες! Παρά τις προσπάθειες να συνεχίσουμε τη σχέση μας, τα καταφέραμε μόνον για λίγα χρόνια. Μολοντούτο, μιλάμε ακόμη σε γιορτές και χαίρομαι όταν μου λέει πως είναι καλά.
    Εν πάση περιπτώσει, συνεχίζοντας την επιχειρηματολογία μου, θα σου πω τα εξής:
    Παρά την παθολογία μου, ασκούμαι σχεδόν καθημερινώς, και δη ο ιός με ώθησε το 2008 να πραγματώσω το μύχιο πάθος μου για να τρέξω έναν μαραθώνιο. Έκτοτε, το κάνω κάθε χρόνο. Επιπλέον, ξαναμπήκα στο πανεπιστήμιο και, καλώς εχόντων των πραγμάτων, του χρόνου θα πάρω πτυχίο. Επίσης, άρχισα να μαθαίνω τρίτη ξένη γλώσσα. Σκοπός μου δεν είναι η περιαυτολόγηση, αλλά να υπογραμμίσω τη σημασία της γωνίας από την οποία βλέπουμε τα πράγματα.
    Βεβαίως, δεν είναι όλα εύκολα, και ιδίως όταν πρόκειται για σχέσεις. Εκεί δοκιμάζεσαι πραγματικά…! Έχω κι εγώ νιώσει μοναξιά, εγκατάληψη, έχω βιώσει προσβολές, χλευασμό, ακόμη και απειλές. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν αφήνω -πλέον- να μειώνουν την προσωπικότητά μου.
    Σε ό,τι αφορά την αποκάλυψη της οροθετικότητας στον κύκλο σου, είναι καθαρά δική σου απόφαση. Εάν νομίζεις ότι η είδηση θα τους «σκοτώσει», μην το κάνεις – τουλάχιστον, όχι στην αρχή. Εσύ θα βρεις την κατάλληλη στιγμή…εάν τη βρεις. Εγώ φύλαγα το μυστικό επτασφράγιστο για περίπου 10 χρόνια, έως ότου βρέθηκα σε μια ψυχική δοκιμασία που μου κατέστησε αδήριτη την ανάγκη να μιλήσω σε κάποιον. Έτσι, το μοιράσθηκα με τον κολλητό και την αδερφή μου. Υπήρξαν, ωστόσο, κι άλλοι άνθρωποι στων οποίων τα μάτια έβρισκα εμπιστοσύνη. Άνθρωποι που με στήριξαν σε δύσκολες στιγμές και, ίσως, να το έκαναν ξανά εάν γνώριζαν. Πιθανώς κάποτε να μιλήσω… Όσο για τον εργασιακό χώρο, δεν υπάρχει καμιά επιβολή για να το αποκαλύψει κανείς. Μάλιστα, υπάρχουν νόμοι και κανονισμοί που σε προστατεύουν (η αλήθεια είναι ότι, εάν ο άλλος θέλει να σε απολύσει, θα βρει κάποια δικαιολογία, συνεπώς, καλύτερα κράτα το για εσένα).
    Αναφορικώς προς την αγωγή, παρά το γεγονός ότι το ελληνικό σύστημα υγείας αιμορραγεί, η αγωγή είναι δωρεάν και διαβεβαιώ ότι η παροχή της είναι αδιάλειπτη.

    Σου εύχομαι ολόψυχα τα αποτελέσματα να είναι…αρνητικά!

  12. Vassilis Says:

    Απλώς, να συμπληρώσω , έτσι, για την ιστορία, ότι ήμουν σίγουρος πως ο ιός μου είχε μεταδοθεί από τη συγκεκριμένη κοπέλα, γιατί καθ’ όλη τη διάρκεια της σχέσης μας δεν είχα συνάψει σεξουαλική σχέση με άλλο άτομο και, επιπλέον, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της γιατρού, σε εμένα βρισκόταν σε στάδιο προκαταρκτικό (πρωτολοίμωξη) και σε εκείνη σε πάρα πολύ προχωρημένο (ελάχιστα CD4, φρουροί του ανοσοποιητικού).


Σχολιάστε

