Ζαλάδες

pill

Τον τελευταίο καιρό με ζαλίζουν πολύ τα χάπια.

Δεν ξέρω γιατί.

Τις πρώτες μέρες που είχα ξεκινήσει τα χάπια με ζάλιζαν αλλά μόνο για τις πρώτες 2-3 μέρες. Τους τελευταίους 5 μήνες δεν είχα πρόβλημα με ζαλάδες και ξαφνικά τον τελευταίο μήνα σχεδόν κάθε βράδυ, μετά από μισή ώρα που έπαιρνα τα χάπια, άρχιζε μία τρομερή ζαλάδα και 2 – 3 φορές είχα και εξάψεις.

Ξέρω ότι είναι μια από τις βασικές παρενέργειες αλλά απορώ που με ενοχλούν τα φάρμακα 5 μήνες μετά και όχι στην αρχή. Εντάξει δεν λέω να έχουν κάποιες παρενέργειες, φάρμακα είναι και τα παίρνεις κάθε μέρα για πολύ καιρό. Φυσικά δεν είναι καλό να παίρνεις φάρμακα για το συκώτι σου και όλα αυτά που μπορούν να σου προκαλέσουν από τις παρενέργειες και από το πολύ διάστημα που θα χρειαστεί να τα παίρνεις. Και φυσικά μία ζάλη δεν είναι και φοβερή παρενέργεια να την έχεις, σε σύγκριση με τα μεγάλα προβλήματα που μπορεί να σου προκαλέσουν τα φάρμακα.

Αλλά όταν είμαι έξω και πρέπει να οδηγήσω και με έχει πιάσει ζάλη είναι επικίνδυνο.

Όταν είμαι με συγγενείς και φίλους που δεν ξέρουν για μένα και εγώ αρχίζω να ζαλίζομαι και να μην είμαι τόσο σταθερός στις κινήσεις μου και στην ομιλία μου και να προσπαθώ να με ελέγξω όσο πιο πολύ γίνετε δεν είναι και τόσο ευχάριστο.

Είμαι με ένα άγχος κάθε μέρα αν θα φτάσω σώος στο σπίτι μου ή αν θα πατήσω κανέναν με το αυτοκίνητο ή αν θα με πάρουν χαμπάρι οι άλλοι ότι κάτι έχω. Αν είμαι έξω και ζαλίζομαι, τότε προσπαθώ να καθυστερήσω να πάρω το αυτοκίνητο και να επιστρέψω στο σπίτι ώστε να μου περάσει η ζάλη.

Η ζάλη συνήθως περνάει μετά από 2 ώρες.

Γενικά πλέον τον τελευταίο μήνα προσπαθώ να μην βγαίνω τα βράδια ώστε να μην χρειαστεί να πάρω το αμάξι μου. Δεν πηγαίνω στο σπίτι τις αδερφής μου για φαγητό, δεν βλέπω τους φίλους μου, τους συγγενείς μου κτλ.

Δεν είναι ότι σίγουρα θα ζαλίζομαι κάθε μέρα από τα χάπια ή ότι θα είναι μεγάλη η ζάλη, αλλά δεν θέλω να μου συμβεί και να είμαι σε δύσκολη θέση.

Τώρα ξεκίνησα και το ένα χάπι που περιέχει μέσα 3 φάρμακα, τα 2 από τα 3 φάρμακα είναι αυτά που έπαιρνα έως τώρα (4 χάπια σύνολο) και περιέχει 1 ακόμα, όλα αυτά σε ένα χάπι.

Μπορώ να πω ότι δεν ζαλίζομαι πλέον τόσο πολύ με αυτό το χάπι.

 

                                                                       

Δεν ξέρω αν έφταιγε ότι τον τελευταίο μήνα το ένα από τα δύο φάρμακα που έπαιρνα άλλαξε μορφή και από κάψουλα έγινε χάπι. Μπορεί όταν ήταν κάψουλα να αργούσε να περάσει στο αίμα και να μου προκαλούσε την ζαλάδα όταν κοιμόμουν (που γι’αυτό και τα έπαιρνα κατά τις 10:30 το βράδυ, ώστε να μην καταλαβαίνω τις παρενέργειες ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ υπήρχαν) και όταν έγινε χάπι να προκαλούσε νωρίτερα την ζάλη.

Τώρα βρίσκομαι στο στάδιο του νέου φαρμάκου που προσπαθώ να παρατηρήσω την λειτουργία του.

Είναι 3 βράδια που το έχω πάρει και έως τώρα όλα πάνε καλά σε ότι αφορά την ζαλάδα.

Το «πρόβλημα» που έχω με το νέο φάρμακο είναι η ώρα που πρέπει να το παίρνω.

Πρέπει να το παίρνω 1 ώρα πρίν το φαγητό ή 2 ώρες μετά.

Δύο ώρες μετά δεν μπορώ να το παίρνω γιατί συνήθως τρώω κατά τις 9 με 11και μετά πέφτω για ύπνο. Δεν μπορώ να πέφτω για ύπνο κατά της 12 η 1 το βράδυ και να μην κοιμάμαι απλά και μόνο γιατί πρέπει να περιμένω να πάρω ένα χάπι.

Οπότε παίρνω το χάπι κατά τις 8 με 8:30 ώστε να τρώω κατά τις 9 με 9:30. το θέμα είναι ότι αν έρθει κάποιος να φάμε στο σπίτι ή αν βγούμε για φαγητό, πρέπει να το ψιλοκαθυστερήσω ώστε να το φάω στην ώρα μου και να λειτουργήσει το φάρμακο σωστά.

Ελπίζω μόνο να μην μου προκαλεί και αυτό ζαλάδα ώστε να αποβάλω ένα άγχος από πάνω μου και να μπορώ να βρίσκομαι με τους ανθρώπους που θέλω και πιο αργά και να βγαίνω και λίγο εκτός σπιτιού.

Το καλό είναι ότι πλέον κουβαλάω ένα χάπι μαζί μου και όχι τέσσερα (αν και είναι κάπως μεγάλο στο μέγεθος).

Σε έναν μήνα θα πάω να κάνω νέες εξετάσεις να δούμε πως τα πάω.

Αναρτήθηκε στις My HIV life. Ετικέτες: , , , , , . 17 Σχόλια »